MediaWatch

Politiken finder ny kommerciel direktør i egne rækker

Salgs- og marketingschef på Politiken bliver ny kommerciel direktør for mediehuset og kommer med erfaring fra bl.a. Bonnier og Ekstra Bladet.

Foto: Thomas Borberg

Det bliver en kandidat fra egne rækker, der tager over som kommerciel direktør for Politiken. Det oplyser JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse.

Ny på posten er Astrid Jørgensen, der siden 2017 har haft ansvaret for Politikens abonnementssalg og marketingaktiviteter. Hun er uddannet cand.mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet og har tidligere arbejdet for Bonnier og Ekstra Bladet.

Hun sætter sig i spidsen for Politikens kommercielle aktiviteter efter Natasha Brandt, som 1. juni tiltrådte som adm. direktør for internetboghandelen Saxo, der er ejet af JP/Politikens Hus.

"Det er en stor glæde, at vi kan rekruttere internt til denne vigtige post på Politiken. Astrid Jørgensen har spillet en helt central rolle i at skabe den succes med indholdssalg, Politiken oplever. Vi glæder os til at se hende tage det fulde kommercielle ansvar. Hun har de rette faglige og ledelsesmæssige kompetencer til at bringe Politiken til nye niveauer i udviklingen," udtaler Politikens ansv. chefredaktør, Christian Jensen, i meddelelsen.

Astrid Jørgensen har haft en række jobs hos JP/Politikens Hus siden 2007 bl.a. kommerciel chef med ansvar for digitale abonnementer på Ekstra Bladet med en afstikker til Bonnier Publications i perioden 2015-2017.

Disclaimer: MediaWatch er en del af Watch Medier under JP/Politikens Hus, men har redaktionel frihed til at dække JP/Politikens Hus som alle andre medievirksomheder. Medarbejderne på MediaWatch og Watch Medier sidder på egen adresse og deltager ikke i orienterende medarbejdermøder i JP/Politikens Hus.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs