MediaWatch

Nordjyske lukker dagblad og trækker stikket på tv-kanal

Morsø Folkeblad vil ikke længere udkomme som selvstændigt dagblad, og ændringer i tv-markedet koster tv-kanal livet hos Nordjyske Medier.

Foto: PR/Nordjyske Medier

Nordjyske Medier blander kortene og laver en række ændringer i den samlede portefølje af udgivelser. Det skriver Nordjyske på sin hjemmeside.

Ændringerne omfatter bl.a., at Morsø Folkeblad lukker som selvstændigt dagblad. I stedet vil øen i Limfjorden fremover blive dækket af en Mors/Thy-sektion i Nordjyske Stiftstidende. Morsø Folkeblad stopper med at udkomme i efteråret.

Samtidig siger Nordjyske Medier farvel og tak til tv-stationen 24Nordjyske, der gik i luften i 2003. Over de seneste to år er indtægterne fra kanalen ifølge Nordjyske faldet med en fjerdedel, hvilket har været en faktor i beslutningen.

Den 30. august bliver sidste dag i luften for 24Nordjyske. I stedet vil Nordjyske producere videoindslag med lokale nyheder til selskabets digitale medier, særligt betalingsuniverset Nordjyske Plus.

"Streamingtjenesterne – at man kan se tv, når man har lyst – påvirker antenneforeningerne, og derfor falder antallet af husstande, der er med i tv-pakkerne. Det gør, vi ikke længere kan få kanalen til at løbe rundt," siger Lars Jespersen, chefredaktør hos Nordjyske Medier, til Nordjyske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs