MediaWatch

"Vi er klar til at lade teknologien overtage langt mere, men..."

Anbefalingernes magt. Både Berlingske og Aller sætter kun i begrænset omfang deres lid til anbefalingsalgoritmer i det digitale produkt: "Der er en hårfin grænse mellem inspiration og manipulation," siger Aller-direktør.

"Det skal ske kontrolleret og over tid," siger Christian Stavik, digital udviklingsdirektør hos Berlingske Media, om brugen af anbefalingsalgoritmer. | Foto: PR

Digital teknologi gør det i dag muligt at forudse brugernes behov og skræddersy indhold på et individuelt niveau. Som MediaWatch tidligere har beskrevet, har teknologien stor succes hos tech-giganter som Facebook og Amazon, hvor sidstnævnte henter en tredjedel af sin omsætning på 233 mia. dollar fra anbefalede produkter.

Medierne har også fokus på anbefalingsmaskiner til at fastholde kunderne, men her er man generelt mere forbeholden over for teknologien.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs