MediaWatch

"Jeg tror på, at vi skal være betydeligt større, end vi er nu"

JP/Politikens Hus vil øge investeringerne i hovedmedierne for at dreje sidste års stabilisering af omsætningen til vækst, siger adm. direktør Stig Ørskov. Han peger samtidig på opkøb af publicistiske aktiviteter som det store efterslæb i koncernens vækstagenda.

Foto: /ritzau/Linda Johansen

JP/Politikens Hus har fået mere tro på organisk vækst, efter koncernen i 2018 vendte en årelang nedgang i omsætningen.

Trods en kæberasler på ugeavismarkedet, der brændte 40 mio. kr. af toplinjen, viste kerneforretningen i Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Politiken bedre takter. De tre hovedmedier, der udgør hovedparten af omsætningen i koncernen, har de sidste fem år tabt 330 mio. kr. i flyvehøjde på toplinje, men fulgte i 2018 en mere flad udviklingskurve.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs