MediaWatch

Jysk Fynske Medier får ny formand

Som et led i et rotationsprincip overtager Per Westergård posten som bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier. Forberedelse af FM4-bud står øverst på dagsordenen.

PR/Jysk Fynske Medier
Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Som det blev varslet allerede sidste år, bliver Per Westergård ny bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier. Det meddeler koncernen i forbindelse med årsregnskabet for 2018.

Formandskiftet er en udløber af den rotationsordning, som Jysk Fynske Medier praktikserer. Posten som formand for bestyrelsen går på skift mellem de tre parter, der i 2015 fusionerede og dannede Jysk Fynske Medier. Senest har Gert Eg, der har rødder i Jyske Medier, været formand, mens Per Westergård, der er tidligere chefredaktør hos Jyske Fynske Medier, har en række bestyrelsesposter i den fynske del af mediekoncernen omkring Fynske Medier.

Per Westergård har hidtil været næstformand i Jysk Fynske Mediers bestyrelse. Gert Eg får nu en post som næstformand, og det samme har Arne Paabøl Andersen, der var formand for Jysk Fynske Medier frem til 2017, hvor han blev næstformand.

Over for Stiften.dk udpeger Per Westergård et bud på FM4-sendetilladelsen som én af sine vigtigste arbejdsopgaver.

"På den korte bane er jeg mest optaget af udbuddet af FM4-kanalen. Det vil kunne få en stor strategisk betydning for Jysk Fynske Medier og give en anden selvforståelse hos medarbejderne. Det kan også give os en anden position i det danske mediebillede, hvis det lykkes os at få koncessionen på otte år med FM4," siger Per Westergård til Stiften.dk.

Jysk Fynske Medier står i spidsen for et konsortium af otte lokale og regionale medieselskaber, der vil gå sammen om et bud på FM4-tilladelsen. Til at lede processen har konsortiet ansat Anne-Marie Dohm, tidligere direktør for DR Danmark.

Tidligere DR-direktør står i spidsen for syv mediehuses FM4-ansøgning

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere