Avisernes annonceomsætning er svundet mere end læserskaren

Summen af annoncekroner, printaviserne tjener per avislæser, er faldet med 20 pct. i perioden 2013 til 2017, viser beregninger foretaget af Mediawatch. Prisudvikling og et større digitalt fokus spiller ind, mener branchefolk.
Foto: Haglund Martin Kurt
Foto: Haglund Martin Kurt

Læsertal og annonceomsætning. Begge tegner en nedadgående kurve, når man kigger på, hvordan de trykte dagblade har udviklet sig de sidste fem år. Men kurverne følger ikke samme bane, og annoncekronerne er svundet hurtigere fra pritnudgaverne, end læserne er faldet fra.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også