MediaWatch

Avishuse vil bryde lydmuren: "Brugerne venter ikke på forretningsmodeller"

Forbrugerne er ved at vænne sig til stemmestyrede højtalere som Google Home. Avishuse har i stigende grad fokus på audio og er interesserede i den nye platform, men indtil videre mangler økonomien.

Christian Stavik, digital direktør i Berlingske Media | Foto: PR

En af de mest vanskelige teknologiske forandringer for mennesker er skift i interface. Når vi skal til at kommunikere med teknologien på en ny måde. Da danskerne for et kvart århundrede siden blev præsenteret for sms, forekom det bizart pludseligt at skulle skrive med telefonen i stedet for at ringe.

I dag står vi overfor et lignende skifte. Indtastning viger til fordel for audio. Vi taler til vores device og styrer med stemmen. Teknologien har i adskillige år været på hastig fremmarch i USA, og nu er stemmestyring også ankommet i vores lille sprogområde. I efteråret 2018 meldte Google sig på banen med Google Home. Det er en digital højtaler, der kommer med Google Assistant og således kan stemmestyres.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs