MediaWatch

"Det digitale vokser mere, end vi havde regnet med"

Fald i annonceomsætningen blev opvejet af stigende digitalt abonnementssalg og lavere omkostninger sidste år for dagbladet Information. Nyt digitalt abonnementsprodukt skal udbygge forretningen i år, siger direktør Stine Kendal.

Der blev tjent flere penge og brugt færre på dagbladet Information sidste år, der lukkede årsregnskabet for 2018 med et overskud på 1,7 mio. kr. efter et minus på 1 mio. kr. i 2017.

Avisen fik skåret lidt af omkostningerne, og samtidig så omsætningen efter tre års fald en stigning på to mio. kr. til 121 mio. kr. - inklusiv mediestøtten, der uændret bidrog med godt 25 mio. kr. på toplinjen. Omsætningskurven blev især bøjet i opadgående retning af et abonnementssalg, der voksede med 3,6 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs