MediaWatch

Politiken vil sætte prop i annoncefald med ny strategi

Politiken vil arbejde mere med at dokumentere og kommunikere effekten af printannoncer og håber på den baggrund at stoppe den nedadgående tendens i annonceomsætningen. Ifølge annoncedirektør går avisen efter at holde status quo.

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Nørgaard Larsen

Dagbladenes samlede annonceomsætning er faldet støt siden finanskrisen. I 2018 faldt omsætningen ifølge tal fra Danske Medier med 125 mio. kr. sammenlignet med 2017, og det var et fald af nogenlunde samme størrelse som året forinden.

Men dén udvikling vil Politiken gøre noget ved – i hvert fald for avisens eget vedkommende.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs