MediaWatch

Norsk mediehus tabte budkrig om Mittmedia: Kampen var tæt

De svenske lokalaviser i Mittmedia blev for nylig købt af Bonnier efter en budkrig med norske Polaris. Topchefen for det norske mediehus kalder det for et tæt løb.

Koncernchef Per Axel Koch fra Polaris Media | Foto: Polaris Media

Bonnier trak det længste strå, da de pressede lokalaviser i svenske Mittmedia for nylig skiftede ejer. Men den svenske koncern fik kamp til stregen af norske Polaris Media, der har Schibsted som hovedejer, og som også bød på aviserne, ifølge koncernchef Per Axel Koch. Det skriver Kampanje.

"Vi har arbejdet så længe og godt med Mittmedia-projektet, jeg ved, at vi havde en god løsning, så det var selvfølgelig ærgerligt, at det gik, som det gik. Det var en sur weekend for en uge siden, men det var ekstremt tæt, og vi fulgte Bonnier, som er et svensk kæmpeselskab, lige til døren. Det er vi tilfredse med, det er et bevis på, at det, vi laver, gør vi rigtigt," siger Per Axel Koch til Kampanje i forbindelse med præsentationen af Polaris Medias årsresulatet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs