MediaWatch

Mannov-direktør køber virksomheden ud af WPP

Adm. direktør i Mannov, Reinholdt Schultz, har købt PR- og kommunikationsbureauet tilbage på danske hænder fra det internationale WPP.

Reinholdt Schultz overtager ejerskabet af PR- og kommunikationsbureauet Mannov | Foto: PR/Mannov

Ejerskabet af PR- og kommunikationsbureau Mannov er nu blevet købt af virksomhedens adm. direktør Reinholdt Schultz, oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Reinholdt Schultz køber ejerskabet fra WPP, der har været majoritetsejer gennem datterselskabet Grey Nordic ApS. Inden udenlandske spillere begyndte at købe sig ind i Mannov tilbage i slutningen af 1990'erne, var bureauet familieejet.

"Det har været en begivenhedsrig, lærerig og spændende rejse, men nu skal Mannov tilbage til rødderne," skriver Reinholdt Schultz i pressemeddelelsen, hvor direktøren samtidig oplyser, at det er planen at etablere en partnerkreds af medarbejdere, der kan indtræde i ejerkredsen.

Reinholdt Schultz har været en del af virksomheden de sidste 21 år. Han tiltrådte stillingen som adm. direktør i december 2012.

"Da jeg fik muligheden for at købe Mannov, var det derfor helt naturligt for mig at takke ja. Med det nye ejerskab kan vi uden tøven holde fast i vores stærke værdier, vi kan bruge endnu mere tid på kunderne, og vi kan sammen skabe en fantastisk, sjov og udviklende arbejdsplads for nuværende og kommende medarbejdere. Samtidig giver det mulighed for at optage flere partnere fremadrettet, og det vil vi meget gerne," skriver Reinholdt Schultz i pressemeddelelsen.

PR- og kommunikationsbureauet blev stiftet af Børge Mannov i 1975.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs