MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen tager skridt på vej mod vækstambitioner, Ritzau anklages for hacking og industrispionage, og læsertal viste markant tilbagegang for aviser. Kom med på en rundtur til de vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Foto: Ritzau Scanpix/Ida Guldbæk Arentsen

Med den første uge i december – forhåbentlig vel – overstået er det tid til at se på, hvad der har rørt sig i mediebranchen den sidste uges tid. Det kan du blive klogere på i de ord, som er sat sammen herunder.

Vi begynder i Møntergade hos Børsen. Erhvervsmediet har et mål om gedigen omsætnings- og abonnementsvækst frem mod 2022, og tre nye initiativer, der går i luften i 2019, skal bane en del af vejen frem mod målet. Blandt de nye tiltag er et digitalt nichemedie rettet mod finanssektoren, fortalte adm. direktør og ansv. chefredaktør, Bjarne Corydon.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs