MediaWatch

B.T. taber hver tredje læser på print: "Vores klare fokus ligger på det digitale"

Efter relanceringen af B.T. i juni, der lagde hovedfokus på mobilen, er læserne af den trykte avis på hverdage faldet fra i stort tal. Ikke tilfredsstillende, men heller ikke uventet, når fokus ligger på at udkomme digitalt og mobilt, siger chefredaktør.

Foto: Ritzau Scanpix/Mads Joakim Rimer Rasmussen

B.T.'s strategiændring i foråret mod at blive et digitalt medie ændrer læserbilledet. Mens strategien har sendt trafikken på de digitale platforme i vejret, som avisen meldte ud i september, er udviklingen for den trykte avis gået stik modsat.

Læsertallene for sommerhalvåret 2018 viser et stort dyk i forhold til sommeren 2017. I perioden er B.T. faldet 33 pct. på hverdage og 20 pct. om søndagen, mens gratisudgaven, B.T.metro, der afløste Metroxpress i forbindelse med relanceringen i juni, er faldet 30 pct. Til sammenligning er det gennemsnitlige fald for de landsdækkende aviser i sommerhalvåret 12 pct., og med et læsertal på 78.000 ligger B.T.'s hverdagsudgave på tryk nu på niveau med Information, der faldt til 76.000 i halvåret.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs