MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen var en sand fontæne af nyheder, tidligere Berlingske-journalister stifter nyt kulturmedie, Nordisk Film lancerer ny streamingtjeneste, og flere partier vil lægge kampagnebudget hos streamingtjenester. Alt det og meget mere i overflyvningen over ugens gang i mediebranchen.

Foto: /ritzau scanpix/Ida Munch/

Weekenden er over os, men for at du ikke skal fortabe dig helt i friheden, der strækker sig, så langt øjet rækker, serverer vi her en bouillonterning med essensen af ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark. Bon appetit.

Politikens kommercielle direktør, Natasha Brandt, åbnede i begyndelsen af ugen op for, hvad hun har bedrevet hos avisen, siden hun tiltrådte for godt et år siden. Fokus har i høj grad været på at drive Politikens digitale transformation, fortalte hun i interviewet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs