MediaWatch

Svensk mediehus leder efter ny kapital

Det regionale svenske mediehus Mittmedia har kurs mod et tab og er på jagt efter ny kapital for at klare investeringer i bl.a. digital omstilling.

Per Bowallius, adm. direktør for svenske Mittmedia | Foto: PR/Mittmedia

Fald i printomsætningen presser de svenske lokalaviser i Mittmedia, skriver svenske Medievärlden.

Selskabet halverede sidste år driftsresultatet og fik et resultat før skat på 32 mio. svenske kr., cirka 23 mio. kr., og havde en omsætning på 2 mia. svenske kr., knap 1,5 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs