MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Et nyt filmforlig faldt på plads, DR ombygger Radioavisen, ugeavismarkedet viser tænder, og Danske Medier vil se nærmere på problem med falske annoncer. Her får du et overblik over nogle af ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Nyhedschef i DR Nyheder, Thomas Falbe, i radiostudiet i forbindelse med Radioavisens 90 års fødselsdag i 2016 | Foto: DR

Den danske mediebranche bød endnu engang på masser af nyheder i ugens løb, hvor særligt problemet med falske annoncer optog flere dele af branchen. Her følger et overblik over nogle af de vigtigste nyheder, der prægede den danske mediebranche i ugens løb.

Torsdag aften kunne Kulturministeriet melde ud, at alle partier var nået frem til en ny aftale om filmstøtte. Det femårige filmforlig tilfører dansk film 560 mio. kr. om året og følger dermed stort set den nuværende aftale. Aftalen styrker bl.a. de regionale filmfonde - Filmfyn og Den Vestdanske Filmpulje - og sætter mål for at øge dansk films markedsandel. De takter faldt i god jord hos flere filmorganisationer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs