MediaWatch

JP/Politiken melder om stigende omsætning efter flere års fald

Medieselskabet har pil opad på den samlede omsætning, fortæller adm. direktør. En vækst i omsætningen ligger flere år tilbage.

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde

Ganske vist er annoncesalget stadig presset, men samlet set peger pilen opad for JP/Politikens Hus' omsætning i 2018. Det siger selskabets adm. direktør, Stig Ørskov, til Medietrends.

Han fortæller, at medieselskabet har stabiliseret det samlede indholdssalg bl.a. på grund af flere digitale omsætningskroner hos både Politiken, Jyllands-Posten, Ekstra Bladet, Finans og Watch Medier, som MediaWatch er en del af. Samtidig vokser omsætning i distributionsdelen af forretningen med over 10 pct., skriver Medietrends.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs