MediaWatch

Svenske mediekoncerner indleder annoncesamarbejde

To af Sveriges største mediekoncerner Mittmedia og Schibsted fletter fingre i nyt annoncesamarbejde for at udvikle den digitale annonceforretning.

Schibsted. PR foto.

Der skal nye tiltag til for at få fingre i et større stykke af den digitale annoncekage i Sverige, har mediekoncernerne Schibsted, der udgiver bl.a. Aftonbladet og Svenska Dagbladet, og Mittmedia, der står bag en lang række svenske lokale og regionale medier, erkendt. Derfor rykker de nu tættere sammen i nyt partnerskab. Det skriver Medievärlden.

Samarbejdet indebærer, at Mittmedias lokale produkter og annonceopslag stilles til rådighed i Schibsteds selvbetjeningspaltform Admarket. Tilsvarende gør sig omvendt gældende på Mittmedias platform og reklameværktøj Reacher. I første omgang testes samarbejdet i byerne Dalarna og Örebro og vil efterfølgende blive udvidet, skriver det svenske medie.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs