MediaWatch

Britisk annoncesalg går frem for første gang siden 2010

Markedet for printannoncer hos de britiske aviser stiger for første gang siden 2010. De sidste 29 kvartaler har halvdelen af de britiske aviser ellers oplevet et markant fald i annoncekroner på print. Det er populære titler som Daily Mirror, der trækker fremgangen.

Printmarkedet har længe lidt i Storbritannien, men for første gang i næsten et årti er salget af printannoncer i år gået frem. Det skriver The Guardian på baggrund af tal fra Advertising Association og Warc.

Markedet for printannoncer steg 1 pct. til 153 mio. pund - svarende til næsten 1,3 mia. kr. - i første kvartal af 2018. Det er første gang siden det sidste kvartal i 2010, at der er sket en stigning, skriver mediet. For at sætte udviklingen i perspektiv er det værd at nævne, at mere end halvdelen af de britiske aviser - 15 stk. - har oplevet tocifret nedgang i annoncesalget på print. Helt op mod et fald på 22 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs