MediaWatch

Lokalaviser trak britisk aviskoncern i trecifret millionunderskud

Første halvår af 2018 blev et dyrt et af slagsen for britiske Reach, der indtil for nyligt hed Trinity Mirror, med et underskud på mere end 950 mio. kr. på grund af omfattende nedskrivning på lokalaviser.

Udgiveren bag aviser som Mirror og Express, den britiske aviskoncern Reach, forlod årets første halvår med et underskud på godt 114 mio. pund, svarende til godt 953 mio. kr., efter at have været nødsaget til at nedskrive værdien af sine lokale- og regionale aviser med 150 mio. pund - godt 1,25 mia. kr. Det skriver flere medier, heriblandt The Guardian.

Reach-koncernen hed indtil for nylig Trinity Mirror, men efter opkøbet af bl.a. aviserne Express og Star, tog aviskoncernen nyt navn i begyndelsen af året. Den milliardstore nedskrivning dækker over godt 160 lokale titler og tilhørende websites og er foretaget i lyset af en hårdt presset printforretning for de lokale udgivelser, hvor Reach-koncernen ikke forventer, at digital udvikling kan opveje for faldende læsertal og annonceforretning på print.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs