MediaWatch

Stiften: "Vi skal stadig lære at tjene penge på nettet"

Århus Stiftstidende har fået færre læsere på print, men trafikken på avisens hjemmeside er vokset markant. Det glæder chefredaktøren, der dog erkender, at avisen har noget at lære, når det kommer til at tjene på netnyhederne.

Foto: ritzau/Scanpix/Søren Bidstrup

Århus Stiftstidende har fra 2016 til 2017 øget trafikken på sin hjemmeside stiften.dk med 59 pct. Det viser Slots- og Kulturstyrelsens rapport om mediernes uvikling i 2017, som udkom fredag. Det er den største stigning blandt de lokale og regionale medier, som generelt har oplaevet en øget trafik på deres sites.

Stigningen vækker begejstring hos chefredaktør Jan Schouby fra Århus Stiftidende, skriver Journalisten. Men fremskridtet for trafikken har en forklaring. Ejerskiftet fra Berlingske Media til Jysk Fynske Medier, der fra 2016 overtog Århus Stiftstidende og de øvrige lokale og regionale medier i Midtjyske Medier, har betydet en opblødning af betalingsmuren, så mere indhold nu er gratis. Chefredaktøren tror på, at i hvert fald 20 pct. af trafikstigningen kommer deraf, lyder det.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs