MediaWatch

Information holdt tre ugers ferie fra Facebook - og deler ud af erfaringerne

Fra 7. maj og tre uger frem trak dagbladet Information stikket til Facebook bl.a. for at se, hvordan en Facebook-fri tilværelse rammer trafikken. Avisen har lært "en del", lyder konklusionen.

Foto: /ritzau/Jens Dige/Arkiv

Det er blevet sværere for danske medier at slå igennem med enkelte historier på Facebook. Det er flere gange blevet omtalt i forbindelse med selskabets algoritme-ændring i begyndelsen af året, der har medført, at mediers indhold bliver prioriteret anderledes i brugernes nyhedsfeed.

I maj tog dagbladet Information konsekvensen og valgte pr. 7. maj at tage tre ugers pause fra Facebook - frem til 28. maj - for at teste, hvordan avisen ville klare sig helt uden den linde trafikstrøm af læsere fra platformen. Erfaringerne deler Informations digitale chef, Martin Ingolf, nu ud af i en artikel på Information.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs