MediaWatch

"Det kunne godt ligne et CSR-projekt. Det er det ikke"

Den kommende børneavis fra JP/Politikens Hus var egentlig tænkt som en konkurrent til Kids' News og er del af koncernens vækstplan, siger koncerndirektør, der samtidig afviser sammenligning med Format.

Foto: Jakob Boserup

Med 2 mio. kr. i ryggen fra Kulturministeriets Innovationspulje sætter JP/Politikens Hus gang i koncernens første publicistiske medie til de mindste. Til september lancerer mediehuset en ugentlig børneavis for de 9-12-årige, der med en redaktion på i alt fire får base i Aarhus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Ny "lytterobot" skal genkende musik i DR-programmer

DR har fuldautomatiseret processen med at notere, hvilket musik der bliver brugt i radioprogrammer og podcasts. Løsningen kan også bruges til at indsamle data om kønsbalancen blandt kunstnerne, der bliver spillet på DR’s kanaler.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs