MediaWatch

Annoncefald får pessimismen frem hos Jysk Fynske – og udløser spareplan

Annoncesalget de seneste måneder har gjort det nødvendigt at "være noget mere pessimistiske" om forventningerne til udviklingen for resten af året og i 2019, siger adm. direktør Jesper Rosener om baggrunden for ny sparerunde.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier

Godt to år efter Jysk Fynske Medier rullede en spare- og synergiplan ud, der skar 150 mio. kr. af omkostningerne i løbet af et år, står koncernen over for en ny millionbesparelse.

Den aktuelle sparerunde skal sænke udgifterne med 90 mio. kr. og skal eksekveres med en stram deadline. Når koncernen går ind i andet halvår, skal øvelsen være afsluttet, så den kan have fuld effekt allerede fra årsskiftet og opsigelsesomkostninger tages i år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs