MediaWatch

Danske Medier får fire nye profiler i bestyrelsen

Fire nye ansigter fra Altinget, Ingeniøren, Bonnier og Berlingske sætter sig om bordet i Danske Mediers bestyrelse, hvor der også er udskiftning på formandsposten.

PR/Bonnier Publications
Foto: PR/Bonnier Publications

Bestyrelsen i Danske Medier får nye kræfter fra flere sider af udgiverbranchen, skriver organisationen. På dagens generalforsamling blev fire nye medlemmer valgt til bestyrelsen. To kommer fra niche- og specielmedier, nemlig adm. direktør Christina Blaagaard fra Mediehuset Ingeniøren og adm. direktør Per Mikael Jensen fra Altinget, en fra magasinmarkedet i skikkelse af Jesper Buchwald, adm. direktør for Bonnier Publications, mens den sidste har sin gang i dagbladsbranchen og Berlingske Media, hvorfra koncernchef Anders Krab-Johansen indtræder.

Ved generalforsamlingen blev formandsskiftet desuden formelt gennemført. Adm. direktør Jesper Rosener fra Jysk Fynske Medier tager som varslet over efter Stig Kirk Ørskov, der dog fortsætter i bestyrelsen som medlem. Derudover skal han varetage formandsposten i Danske Mediers Arbejdsgiverforening, DMA.

Derudover blev Thorkil Christensen fra Aars Avis og Ole Søndergaard fra Radio ABC-Gruppen genvalgt til den otte stole store bestyrelse.

Forsiden lige nu

Sjællandske Medier indfører brugerbetaling – men vil værne om trafik

Efter fokus på at løfte trafikken på nettet følger Sjællandske Medier efter andre mediehuse og indfører betaling for dele af indholdet. Men bannerindtægter spiller fortsat en nøglerolle: "Vi skal have så meget gratis, at vores brugertal ikke dykker," siger adm. direktør og chefredaktør.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere