MediaWatch

Lyd er blevet en hjørnesten i Zetlands nyhedstilbud

Zetlands investering i lydproduktion styrker fastholdelsen blandt abonnenter og øget forbruget af indholdet, siger direktør for mediet, der som en af de få i Danmark valgt at lægge al lyd bag sin meterhøje betalingsmur.

Foto: PR/Zetland

Siden oktober har hovedparten af Zetland-abonnenternes forbrug af mediets indhold været af den æterbårne slags. Altså lyd. Det har været en støt stigning, der siden juni sidste år, hvor den digitale avis begyndte at udgive samtlige artikler på lyd - via oplæsninger.

I marts var det 55,9 pct. af medlemmernes artikelforbrug, der foregik via lyd, og tallet stiger ifølge Zetland støt. I løbet af de første 24 dage af april udgjorde lydforbruget lige knap 60 pct. af det samlede artikelforbrug.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs