MediaWatch

Frasalg og færre annoncer skærer 80 millioner af Politikens Lokalavisers toplinje

Både top- og bundlinje gik tilbage for Politikens Lokalaviser, men driften blev forbedret sidste år, hvor forretningen og antallet af titler blev skåret kraftigt til. Svenske udgivelser trak ned for selskabet, der forventer bedring i år.

Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

Forventningerne blev ikke indfriet, men forretningen rettet ind og spidset til for at sparke rentabiliteten i vejret og tilbage på sporet i JP/Politikens Hus' ugeavisforretning. Det viser regnskabet for Politikens Lokalaviser i 2017.

Ugeaviserne kom ud med et resultat før skat på 7 mio. kr. i 2017 mod 26,5 mio. kr. i 2016. Efter skat lander resultatet på 2 mio. kr. mod 17,9 mio. kr. i 2016. Med til billedet hører, at 2016-resultatet blev kraftigt hevet op af en avance på 30,1 mio. kr. i forbindelse med frasalg i Køge og Roskilde til Sjællandske Medier. Set i det lys havde den tilbageværende forretning fremgang sidste år, skriver ledelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs