MediaWatch

Duo med Jysk Fynske-rødder slår slag for den involverende journalistik i ny bog

Åben dørene til redaktionen, vær lige så skarp på journalistiske som økonomiske mål, og let måsen, og tag journalistikken tilbage, inden den næste strategiplan lander. Sådan lyder opfordringen fra forfatterne til "Den journalistiske forbindelse", der udkommer i dag.

Søren Schultz Jørgensen og Per Westergård. | Foto: Gyldendal/Heine Pedersen

Når Washington Post inddrager brugerne via Twitter til dækningen af Donald Trumps valgkampagne eller det tyske gravermedie Correctiv beder borgerne hjælpe med at registrere aflyste undervisningstimer for at dokumentere det tyske uddannelsesvæsen eller Texas Tribune inviterer til debatarrangementer bliver journalistikken forlænget ud til borgerne – og demokratiet i sidste ende styrket.

På godt 300 sider bliver den tese rullet ud, tegnet op, eksemplificeret og anvist i bogen "Den journalistiske forbindelse" med undertitlen, der ikke lover for lidt:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs