MediaWatch

Sjællandske Medier fordobler bundlinjen

Opkøb og digital annoncefremgang var hovedingredienserne i en betydeligt forbedret indtjening i Sjællandske Medier sidste år, der også fik millioner fra nedlagt strejkefond. Omsætningen steg for andet år i træk.

Torben Dalby Larsen, chefredaktør og adm. direktør i Sjællandske Medier. | Foto: Ritzau Scanpix/Stine Bidstrup

Det var et større Sjællandske Medier, der gik ind i 2017, efter en række opkøb på ugeavismarkedet i slutningen af 2016, og det afspejlede sig også i de økonomiske resultater for året.

Sjællandske Mediers årsrapport for 2017 viser således, at omsætningen steg for andet år i træk. Helt præcist steg omsætningen med 18 mio. kr. i forhold til 2016 og landede på 490,6 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs