MediaWatch

Berlingske og JP/Politiken kører hver sin vej i digitalt t-kryds

Nyhedsanalyse: Berlingske tryktester det digitale marked, når selskabet satser på volumen i det digitale abonnementssalg med en lav pris, mens BT skal være mere digital, mobil og gratis. Det står i skærende kontrast til strategien hos konkurrenten JP/Politikens Hus. MediaWatch analyserer her de to strategier.

Scanpix Ritzau/Sarah Christine Nørgaard
Foto: Scanpix Ritzau/Sarah Christine Nørgaard

Det var et træk i grænselandet mellem risikabelt, kækt og modigt, da Politiken for halvandet år siden fyrede sit webabonnement og kørte en ny betalingsmodel ind på banen med tre varer på hylden – alle med e-avisen tilknyttet – og derfor også til en højere pris.

For få måneder siden gik Jyllands-Posten samme vej og sløjfede webabonnementet til 99 kr. E-avisen blev inkluderet i alle abonnementer, og mindsteprisen blev sat til 259 kr. om måneden.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere