MediaWatch

Berlingske og JP/Politiken kører hver sin vej i digitalt t-kryds

Nyhedsanalyse: Berlingske tryktester det digitale marked, når selskabet satser på volumen i det digitale abonnementssalg med en lav pris, mens BT skal være mere digital, mobil og gratis. Det står i skærende kontrast til strategien hos konkurrenten JP/Politikens Hus. MediaWatch analyserer her de to strategier.

Foto: Scanpix Ritzau/Sarah Christine Nørgaard

Det var et træk i grænselandet mellem risikabelt, kækt og modigt, da Politiken for halvandet år siden fyrede sit webabonnement og kørte en ny betalingsmodel ind på banen med tre varer på hylden – alle med e-avisen tilknyttet – og derfor også til en højere pris.

For få måneder siden gik Jyllands-Posten samme vej og sløjfede webabonnementet til 99 kr. E-avisen blev inkluderet i alle abonnementer, og mindsteprisen blev sat til 259 kr. om måneden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs