MediaWatch

Krab-Johansen: "Vi skal tjene flere penge"

Et skarpere fokus på superbrands, digital omstilling og outsourcing af printopgaver er blandt de tiltag, der vil skære over hver 10. stilling væk hos Berlingske Media og give plads til millioninvesteringer i digital udvikling og løfte overskuddet, varsler koncernchef.

Anders Krab-Johansen, koncernchef, Berlingske Media. | Foto: PR/Berlingske Media

Berlingske Media tager hul på en gennemgribende omstilling til at blive et fuldblods digitalt mediehus. Det sker som en del af de nye, varslede strategier, som chefredaktørerne for de fire hovedbrands, BTMX, Berlingske, Weekendavisen og Radio24syv, har slået stregerne i, og som nu bliver rullet ud.

BT og Metroxpress lægges sammen på nettet som rendyrket gratismedie online, og BT's og Berlingskes sideproduktion lægges ud af huset. Berlingske sætter hårdere ind på digitalt abonnementssalg, og en række sideforretninger – bl.a. Kids News – lukker i en digital tilspidsning af Berlingske Media.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs