MediaWatch

Ørskov: Vi må forvente fortsat pres på omsætningen

Besparelser og øget indholdssalg gav vækst på bundlinjen for JP/Politikens Hus, der samtidig investerede et tocifret millionbeløb i nye tiltag sidste år. Det løser dog ikke hovedproblemet på den lange bane, erkender topchefen.

Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde

Hovedproblemet består, men kampformen blev forbedret. Nogenlunde sådan kunne overskriften for 2017 lyde for JP/Politikens Hus, der kommer ud med et regnskab, hvor omsætningen tog et yderligere og dybere dyk, men hvor forbedret indholdssalg og besparelser gav et gedigent resultathop og det bedste resultat før skat siden 2010. Egenkapitalen blev polstret yderligere og rundede 2 mia. kr.

"Vi er kommet rigtig godt igennem 2017, og selvom vi selvfølgelig igen oplever et omsætningsfald, synes vi, at vi modgår det effektivt på bundlinjen," siger Stig Ørskov, JP/Politikens Hus' adm. direktør.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs