MediaWatch

Danskerne bruger flere penge på tv – og færre på magasiner og aviser

Danskernes forbrug af magasiner, bøger og aviser er gået tilbage de seneste 10 år, mens udgifterne til tv-abonnementerne er gået i vejret.

Foto: Sisse Dupont, Jyllands-Posten

Danskerne har skåret godt og grundigt i deres forbrug af aviser, magasiner og bøger de seneste 10 år, mens det er gået den anden vej for bl.a. forbruget af tv-produkter. Det fremgår af en rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen baseret på tal fra Danmarks Statistik.

Tallene i rapporten dækker perioden 1994-2016. Det overordnede billede er, at det samlede medieforbrug – herunder udgifter til telefoni – har ligget nogenlunde fladt i perioden. I 1994 brugte en gennemsnitlig husstand 19.050 kr. om året på medierelaterede produkter, og i 2016 var beløbet 19.626 kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs