MediaWatch

Trekløver genopliver specialmedie efter annoncedyk

I sommer gav 75-årig udgiver op og lukkede medie om dagligvarehandel efter indtægtsdyk. Nu er specialmediet vakt til live af tre personer med erfaring fra livsstilsudgivelser og distribution.

Superavisen fokuserer på detailhandlen og ser store muligheder i et stigende antal specialbutikker. | Foto: /ritzau/Lars Krabbe

Efter en pause på få måneder er detailhandelsmediet Superavisen genopstået fra bladdøden med nye investorer og drivkræfter, som ser store muligheder i et stigende antal specialbutikker.

I august kunne MediaWatch fortælle, at den 75-årige udgiver og redaktør Jørn Ackermann lukkede Superavisen, som både udkom på tryk og løbende udsendte netnyheder om detailhandel. Mediet udsprang i 2000 fra hans daværende og mangeårige arbejdsplads, Ekstra Bladet, men 17 år senere lukkede Ackermann Superavisen på grund af alvorlig sygdom og et kraftigt dyk i annonceindtægterne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs