MediaWatch

Trekløver genopliver specialmedie efter annoncedyk

I sommer gav 75-årig udgiver op og lukkede medie om dagligvarehandel efter indtægtsdyk. Nu er specialmediet vakt til live af tre personer med erfaring fra livsstilsudgivelser og distribution.

Superavisen fokuserer på detailhandlen og ser store muligheder i et stigende antal specialbutikker. Foto: /ritzau/Lars Krabbe

Efter en pause på få måneder er detailhandelsmediet Superavisen genopstået fra bladdøden med nye investorer og drivkræfter, som ser store muligheder i et stigende antal specialbutikker.

I august kunne MediaWatch fortælle, at den 75-årige udgiver og redaktør Jørn Ackermann lukkede Superavisen, som både udkom på tryk og løbende udsendte netnyheder om detailhandel. Mediet udsprang i 2000 fra hans daværende og mangeårige arbejdsplads, Ekstra Bladet, men 17 år senere lukkede Ackermann Superavisen på grund af alvorlig sygdom og et kraftigt dyk i annonceindtægterne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere