MediaWatch

Nye digitale abonnenter vender udviklingen i Politikens indholdssalg

Et år efter Politiken omlagde abonnementsstrukturen er 20.000 digitale abonnementer røget over disken. Næste skridt er at forbedre fastholdelsen, siger ansv. chefredaktør Christian Jensen. Stigende indholdssalg kan dog ikke opveje de sivende annonceindtægter.

Christian Jensen, chefredaktør, Politiken. | Foto: /ritzau/Miriam Dalsgaard

Det var med risiko for at tabe trafik og skræmme de potentielle digitale abonnenter væk, da Politiken sidste år omlagde det digitale avistilbud.

Med en ny ledelse ved roret under ledelse af ansv. chefredaktør Christian Jensen blev det billige rene webabonnement skrottet, e-avisen knyttet til de tre abonnementstyper, som menuen blev kogt ind til, og mindsteprisen for et digitalt abonnement sat til 299 kr. om måneden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs