MediaWatch

Chefredaktør forlader vestjyske dagblade

Peter Kjeldbjerg stopper efter tre et halvt år som chefredaktør for dagblade i Holstrebro, Struer og Lemvig.

Opdateret kl. 11.07 med oplysning om Peter Kjeldbjergs nye job – Peter Kjeldbjerg, chefredaktør for dagbladene i Holstebro og Struer og folkebladet i Lemvig, stopper efter tre og et halvt år på posten. Det skriver Dagbladet Holstebro-Struer.

Den afgående chefredaktør siger, at han kommer til at savne den daglige nyhedspuls. Han mener desuden, at han efterlader et mediehus i fin form.

"Vi har haft tre forskellige ejere i den tid, og det har selvfølgelig givet en masse bølgeskvulp og nogle gange gjort det vanskeligt at kunne se langt ud i fremtiden. Men det mediehus, som jeg forlader, er faktisk en rigtig god og sund forretning. Og det har været en sand fornøjelse at arbejde sammen med mange dedikerede og kreative medarbejdere," siger Peter Kjeldbjerg til Dagbladet Holstebro-Struer.

Dagbladet skriver, at Peter Kjeldbjerg er blevet ansat som chef for Lydens By, der er en strategisk satsning i Struer Kommune.

Peter Kjeldbjerg blev i 2014 chefredaktør efter en årrække som kommunikations- og PR-chef og siden adm. direktør hos udviklingsparken Nupark i Holstebro. Før det var han i 10 år ansat som journalist, redaktør og studievært på TV Midtvest.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs