MediaWatch

Jyllands-Posten skærer i udgifterne med farvel til direktør

"Entydig økonomisk beslutning," siger chefredaktør Jacob Nybroe om beslutningen om at nedlægge posten som digital mediedirektør, der også skal værne om ressourcer til indholdsproduktion.

Jacob Nybroe, ansv. chefredaktør, Jyllands-Posten. | Foto: /ritzau/Casper Dalhoff

Jyllands-Postens digitale mediedirektør, Jens Nicolaisen, forlader mediet efter 11 års ansættelse. Posten genbesættes ikke, og de ansatte, der hidtil har refereret til Jens Nicolaisen, skal fremover referere til bladdirektør Esben Kolind Laustrup. Baggrunden for beslutningen er først og fremmest økonomi, siger Jacob Nybroe, ansv. chefredaktør på Jyllands-Posten.

"Vi veksler ressourcer fra administration og ledelse til drift," siger Jacob Nybroe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs