MediaWatch

Tillidsmand undrer sig over afskedigelser: "Ifølge tallene klarer vi os udmærket"

Et år efter fusionen mellem BT og Metroxpress skal annonceafdelingen igen omorganiseres. "Vi er chokerede over udmeldingen," siger tillidsrepræsentant.

Foto: /ritzau/Niels Hougaard/Arkiv

Fra 88 til 72. Berlingske Media skærer 15 stillinger og en direktørstilling i den kommercielle afdeling, der står for annoncesalget. Det sker som led i sammenlægningen af annoncesalget for Berlingske og BTMX, og den manøvre koster 10 salgskonsulenter og fem specialister og ledere jobbet. Derudover stopper to direktører, adm. direktør for BTMX Thomas Raun og annoncedirektør i Berlingske Media, Henning Andersen.

I stedet samles ansvaret for annoncesalget under Kenneth Madsen, salgsdirektør hos BTMX. Omlægningen sker bare et år efter, at BT og Metroxpress slog sig sammen til BTMX. Beslutningen kommer som en overraskelse, siger Mikkel Ludvigsen, der er tillidsrepræsentant for de HK-ansatte salgskonsulenter i Berlingske Media.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs