MediaWatch

Aviser

Briefing: Ugen i mediebranchen

JP/Politikens Hus vil sende nichemedier i søen uden for landets grænser, digital annoncering i Danmark har rundet 8 mia. kr., og årets første tv-status blev gjort op. Vi dykker ned i denne korte uges begivenheder i Mediedanmark.

"Jeg tror på, at vi skal være betydeligt større, end vi er nu"

JP/Politikens Hus vil øge investeringerne i hovedmedierne for at dreje sidste års stabilisering af omsætningen til vækst, siger adm. direktør Stig Ørskov. Han peger samtidig på opkøb af publicistiske aktiviteter som det store efterslæb i koncernens vækstagenda.

Jysk Fynske Medier får ny formand

Som et led i et rotationsprincip overtager Per Westergård posten som bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier. Forberedelse af FM4-bud står øverst på dagsordenen.

Ekstra Bladet omrokerer og udnævner strategichef

Analysechef på Ekstra Bladet får udvidet ansvar og skal som ny strategichef stå for en mere mobil og datadrevet udvikling af Ekstra Bladets platform. Udnævnelsen kommer kort efter, stillingen som digital direktør blev nedlagt.

Norsk mediehus køber Stampen Media

Det svenske mediehus Stampen Media, som JP/Politikens Hus har været interesseret i at overtage, skifter ejer. Nyt medieselskab med norsk hovedejer overtager aktiemajoriteten for et trecifret millionbeløb.

Politikens Lokalaviser udvider med erhvervsaviser

Om få uger sender Politikens Lokalaviser nye gratisaviser til virksomheder på gaden - få år efter at koncernen sagde farvel til en række erhvervsaviser. Snittet bliver dog anderledes denne gang, siger chefredaktør.

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere