MediaWatch

Aviser

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jyllands-Posten skærer millioner af printsider væk, nye tal gør status over tv- og streaming-forbruget, og forskere giver tips til kunstig intelligens i medievirksomheder. Vi gennemgår de saftigste historier på MediaWatch i uge 49 lige her.

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Ekstra Bladet holder formkurven i annoncesalg trods økonomisk opbremsning

Avisforretningerne i JP/Politikens Hus er under pres på grund af stigende omkostninger og faldende salg af aviser, hvilket har sendt bl.a. Ekstra Bladet ud i en sparerunde. Annoncesalget har dog fortsat sin opadgående kurve i år, og annoncedirektør Thomas Lue Lytzen budgetterer med en videre vækst næste år.

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

1 - 25 af 9630

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs