Tæt på 1 mio. bestillinger på Apple Watch
Omkring 957.000 bestilte et Apple Watch på førstedagen for salget, og to tredjedele af bestillingerne er på den billigeste udgave af uret, anslår analysefirmaet Slice Intelligence, skriver Berlingske.
Apple har ikke selv offentliggjort salgstal for deres seneste lancering, men i et interview med CNBC udtaler Apples topchef Tim Cook, at den første ordremængde var "fremragende".
Tech-entusiaster håber, at de såkaldte ’wearables’ – beklædningsdele proppet med teknologi – kan få et gennembrud med det nye Apple Watch. Særligt push-beskeder og mulighed for at tilpasse nyheder til brugeren af urets geografiske placering har været nævnt som en af fordelene for medier ved smart-urene.
Indtil nu har fire medier meldt ud, at de er klar med apps til Apple Watch. Det drejer sig om New York Times, CNN, National Public Radio og ESPN.
Apples nye digitale armbåndsur kan først købes fra 24. april og kun i visse lande, som Danmark endnu ikke er iblandt.
Relaterede artikler:
Sådan vil NYT lave nyheder til Apple Watch
For abonnenter
Fire medier fra start med apps til Apple Watch
For abonnenter