MediaWatch

Nets henter ny kommunikationschef hos kendt bureau

Viceadm. direktør hos Mannov bliver ny kommunikationschef hos Nets. Hun afløser Karsten Anker Pedersen, der blev forgyldt i forbindelse med Nets' børsnotering sidste år, og som er stoppet.

Nets har ansat ny kommunikationschef, og det bliver 49-årige Pia Stoklund, der kommer fra en stilling som viceadministrerende direktør i kommunikationsbureauet Mannov.

Hun har blandt andet tidligere været ansat som kommunikationsdirektør i Nordea og TDC.

"Det glæder os meget at Pia har sagt ja til at blive Nets' nye kommunikationschef. Pia har omfattende erfaring fra en række tunge kommunikationsstillinger i internationale virksomheder. Samtidig er hun en stærk leder, og hun mestrer både de interne og de eksterne aspekter af kommunikationsopgaven. Vi ser frem til, at hun blive en del af Nets-teamet," siger betalingsselskabets topchef, Bo Nilsson, i en pressemeddelelse.

Hun tiltræder stillingen 1. september og afløser Karsten Anker Pedersen, som sagde op tidligere i år. Han var en af de mange medarbejdere, som tjente rigtig fine penge på Nets' børsnotering sidste år.

Ifølge Berlingske Business kunne han veksle en investering på 390.000 i Nets' aktieprogram til et afkast i nærheden af 35 mio. kr.

Karsten Anker Pedersen har for nylig stiftet sit eget kommunikationsbureau med navnet Borgen Communication & Public Affairs sammen med en endnu unavngiven partner.

Bureauet vil blandet andet tilbyde kommunikation ved regnskaber og rådgivning ved større virksomhedshandler.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Politikens Lokalaviser skal finde ny direktør efter kvaler på det svenske marked, flere medlemmer af Nordjyske Mediers bestyrelse stopper, og støttekroner regnede ned over branchen. Kom med på rundtur i ugens gang i mediebranchen.

Liberale EU-politikere varsler kamp mod fake news

Journalist og europaparlamentariker Morten Løkkegaard har stået i spidsen for den første politik til bekæmpelse af fake news for de liberale EU-politikere, der bl.a. vil kæmpe for bedre støttemuligheder til den uafhængige, undersøgende journalistik.

TV-chefer: #MeToo-debatten er vigtig - men ikke et problem hos os

Der er bred enighed om, at debatten om seksuelle krænkelser og chikane på landets mediearbejdspladser gør indtryk og rejser problematikker i branchen, der skal tages hånd om. Men de færreste mediechefer, MediaWatch har hørt fra, mener, der er et problem på deres arbejdsplads.

Seneste Navne

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere