MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
MetteMaix3.jpg Mette Maix, adm. direktør i Berlingske Media | Foto: PR

Berlingske Media henter telekræfter til ledelsen

Koncernen henter tidl. direktør i Yousee ind som ny kommerciel direktør. Ny direktør for administration og drift kommer fra TeliaSonera Danmark.

AF

Berlingske Medias nye topchef henter ledelseskræfter til fra telebranchen og udstikker de strategiske pejlemærker for, hvordan hun vil skabe vækst i Pilestræde.

Det er godt et halvt år siden, at adm. direktør i Berlingske Media, Mette Maix, satte sig i spidsen for mediekoncernen. Nu udvider hun sit ledelsesteam med to direktører med ansvar for henholdsvis kommercielle funktioner samt administration og drift. Det oplyser koncernen i en pressemeddelse.

Annoncesalg, bladsalg og e-handel bliver samlet under den nye kommercielle direktør René Brøchner, der siden 2014 har været direktør for Yousee A/S. Koncernens økonomi, tryk, IT, distribution og øvrige tværgående servicefunktioner bliver samlet under Dennis Kilian, den nye direktør for administration og drift, der kommer fra en stilling som økonomidirektør i TeliaSonera Danmark A/S.

"Jeg har nu været i Berlingske Media i godt et halvt år, og jeg har vurderet, at vi for at kunne lykkes med vores strategi om at udvikle og vækste virksomheden har behov for at styrke nogle særlige kompetencer. Kommercielt og redaktionelt skal vi styrke vores kundefokus, og vi skal gøre vores brands mere nærværende for kunder og offentlighed," siger Mette Maix i meddelelsen og fortsætter:

"Vi skal have de bedste digitale løsninger og være i stand til at udnytte data til fulde. Og som akkvisitiv virksomhed skal vi også i ledelsen have tilført stærke kompetencer inden for tilkøb af virksomheder, samtidig med at driften under alle forhold optimeres."

Vil udvikle - ikke afvikle

Med ansættelsen af René Brøchner og Dennis Kilian mener Mette Maix, at Berlingske Media har det rigtige udgangspunkt for at styrke forretningen på de nævnte områder.

Den nye kommercielle direktør siger i en kommentar til sin nye stilling:

"Mediebranchen er i en spændende udvikling med forestående konsolideringer, innovation samt nye forretningsmuligheder. Samtidig er branchen i gang med en digitalisering, som jeg er meget interesseret i at blive en del af, og hvor jeg forventer at kunne bidrage med mine erfaringer inden for abonnementsforretninger, digitalisering af kunderejser og fokusering på kundernes behov,” lyder det fra René Brøchner, der blev ledig på markedet, da TDC tidligere på året hentede hollænderen Jaap Postma til koncernen som ny direktør for Yousee.

Dennis Kilian ser ligeledes frem til at udvikle koncernen.

“I mine samtaler med Mette og repræsentanter for ejerne har jeg særligt bidt mærke i, at De Persgroep vil noget mere med Berlingske Media og ønsker at udvikle forretningen, ikke afvikle den," siger han i meddelelsen.

René Brøchner tiltræder den 1. september, mens Dennis Kilian begynder senest den 1. december.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her