MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
Samvirke.png Blandt andet Samvirkes seneste forside har modtaget stor kritik fra såvel brugsuddelere og landmænd.

Aviser: Coop dropper annoncer i økologikampagne

Stor omtale af kampagnen "Øktober" får Coop til at droppe yderligere annoncering af kampagnen, skriver Berlingske og Jyllands-Posten. Kampagnen er blevet kritisk modtaget af flere brugsuddelere og landmænd.

AF

Coop har besluttet at droppe yderligere annoncering for en kampagne om økologi i medierne. Det sker blandt andet efter, at kampagnen er blevet kritisk modtaget af brugsuddelere og landbrugsorganisationer.

Det skriver Jyllands-Posten og Berlingske.

Kampagnen "Øktober," som Coop har udarbejdet sammen med Danmarks Naturfredningsforening, blev indledt med annoncer i sidste uge, hvor Coop omtaler sprøjtegift og økologi. Men i denne uge kommer der ikke yderligere annoncering, oplyser Coop til de to aviser.

"Vi havde planlagt annoncering af Øktober-kampagnen igen i denne uge, men har valgt at spare den væk, da kampagnen allerede har fået langt mere eksponering end forventet," skriver informationsdirektør for Coop Danmark, Jens Juul Nielsen, til Berlingske.

Kampagnen for økologiske fødevarer er blevet kritisk modtaget af flere landmænd og brugsuddelere, og både Jyllands-Posten og Berlingske skriver, at kampagnen har fået 26 Coop-butikker i Sønderjylland til at gå sammen med den lokale landboforening om annoncer som modsvar til Coops kampagne.

Som en del af kampagnen bragte medlemsbladet Samvirke i sin oktober-udgivelse en artikel om pesticider, som også vakte stor opmærksomhed og kritik af Coop og Samvirke, blandt andet på grund af bladets forside, der viser en person iført kedeldragt og gasmaske og med teksten "sprøjtegift er hverdagskost."

Både Coop og Samvirke har efterfølgende sagt, at de med forsiden gik for langt i billedsproget.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her