MediaWatch

GroupM løftede resultatet i 2016

Flere års investering i data og techforme sikrede mediebureaugruppen en fremgang på både top- og bundlinje i 2016.

Jonas Hemmingsen, adm. direktør, GroupM i Danmark.

Den danske del af mediebureaugruppen GroupM løftede bundlinjen med over 60 pct. i forhold til året inden. Det skriver Bureaubiz.

Gruppens samlede resultat før skat landede på 17,2 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 63 pct. i forhold til samme post i 2015. Bruttoavancen steg 9 pct. til 432,7 mio. kr.

Ifølge GroupM's adm. direktør Jonas Hemmingsen er fremgangen et resultat af tre års investering i data og techforme.

"Den digitale transformation er en realitet hos os og vores kunder, og vi forventer fortsat at skulle investere betydeligt i data og tech, og ikke mindst i udvikling af vores medarbejderes kompetence," siger Jonas Hemmingsen, adm. direktør i GroupM, til Bureaubiz

Hos de enkelte bureauer i gruppen er det kun MEC, som ikke hævede omsætningen sidste år. Hos både MEC og Maxus var driften i minus med underskud på hhv. 554.000 kr. og 457.000 kr., mens Mediacom og Mindshare fik overskud på hhv. 3,5 mio. kr. og 4,6 mio. kr.

Forsiden lige nu

Ny formand for Medienævnet

Kulturminister Mette Bock (LA) har udpeget et nyt Medienævn, og det betyder nye folk i hovedparten af stolene. Blandt andet formanden er nyudnævnt.

Seneste Medienyt

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere