MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
iw fjernsyn Foto: /ritzau/Jonas Olugson

Mere end hver tredje dansker abonnerer på videostreaming

Samlet har 39 pct. af danskerne i dag et abonnement på en eller flere videostreamingtjenester som Netflix og Viaplay. Blandt de 25-34-årige er det over halvdelen.

AF

Digitale abonnementstjenester har efterhånden sat sig solidt på de danske såvel som udenlandske forbrugsvaner. I dag har således 39 pct. af alle danskere et abonnement på videostreaming ifølge den seneste analyse fra Dibs, der arbejder med online betalingsløsninger. Det skriver Børsen.

Blandt de 25 til 34-årige er andelen markant højere, 59 pct., viser analysen.

Det er især amerikanske Netflix og HBO Nordic, som har været hurtige til at få fingrene i markedet. På dansk grund har bl.a. også TV3-ejeren MTG søsat abonnementstjenesterne Viaplay og Viafree, mens mediehuset Bonnier står bag streamingtjenesten C More.

Det stigende forbrug af streamingtjenester afspejler sig også i, at stadig flere vælger at nedjustere deres tv-pakker hos landets tv-selskaber til de billigste løsninger. Kunderne vælger i stedet at supplere op med eksempelvis et Netflix-abonnement.

Udviklingen er ikke gået forbi landets tv-selskaber. I forrige uge meddelte Yousee, at tv-selskabet fremover satser på at samarbejde med streamingtjenester som HBO Nordic og C-More og dermed give kunderne mulighed for at bytte tv-kanaler ud med streamingløsninger.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her