MediaWatch

Fire ud af ti lytter til Zetlands historier

En høj andel af Zetlands brugere lytter til mediets historier frem for at læse dem. Det får netmediet til at overveje, hvordan historierne tænkes i fremtiden.

For to måneder siden indførte Zetland, at læserne kan lytte til historierne frem for at læse den. Den mulighed har mange læsere allerede taget til sig. 40 pct. af Zetlands historier bliver således i dag lyttet i stedet for læst, skriver Medietrends.

"Det har selvfølgelig fået os til så småt at gruble over, om det skal have nogen konsekvenser for, hvordan vi tænker vores historier – og i så fald hvilke. Hvis I har nogle bud på dét, så byd endelig ind med forslag og idéer," skriver Zetlands chefredaktør Lea Korsgaard i en nyhedsmail til Zetlands medlemmer ifølge Medietrends.

Den høje andel af brugere, som vælger at lytte til historierne, får dog ingen betydning for Zetlands visuelle udtryk. Zetland har fortsat tænkt sig at prioritere fotografiet og illustrationerne højt, skriver Lea Korsgaard.

Det er Zetlands journalister, som selv indtaler historierne. Også Weekendavisen tilbyder sine læsere at lytte til historierne frem for at læse dem.

Forsiden lige nu

Schibsted henter knap 2 milliarder i nye aktier

Den norske aviskoncern, der bl.a. ejer Aftonbladet, har netop udstedt nye aktier for 2,5 mia. norske kroner. Pengene skal bruges til flere opkøb på rubrikmarkedet, men sendte aktiekursen nedad.

TV 2 varsler højere reklamepriser i 2018

Annoncørerne må se frem til højere reklamepriser på TV 2's flow-kanaler i 2018, varsler TV 2's salgsdirektør. Bureauer forstår udviklingen, men ser TV 2's udmelding som et forhandlingsoplæg.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere