MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
RITZAU_58143561.jpg Foto: /ritzau/AP/Richard Vogel

Egmont stifter influencer-bureau i Norge

Den norske del af magasinforretningen udvider med influencerbureau. Ifølge Egmont er det især blogs, som er konkurrenterne.

AF

Egmont Publishing kaster sig ind i kampen om digitale annoncekroner via de såkaldte influencere, altså profiler på sociale medier, med stiftelsen af det norske bureau Egmont People. Det skriver Kampanje.

"Vi skal skabe koncepter og kommercielt indhold på målgruppens præmisser fortalt af stærke profiler, som engagerer deres publikum. På den måde vil vi skabe værdier både for forbrugere, influencere og brands," siger Dorota Grabowska, som er chef for Egmont People, til Kampanje.

Det er under et år siden, at Egmont i Norge lancerede blogsatsningen "De Nye", og ifølge Egmont er influencerbureauet en opskalering af blogsatsningen.

Det nye bureau skal bl.a. tage kampen om med United Influencers, som overtog udgivelsen af modemagasinet Elle fra netop Egmont Publishing tidligere på året. Egmont ser dog også flere blogs som konkurrenter såsom Blogg.no, Nettavisen og Stylista.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her