MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
vw hybrid t xl1.jpg

Mediebureau forventer vækst efter kundetilgang

Bureaugruppen OMG, der bl.a. tæller hovedbureauet OMD, hævede bruttoavancen i 2016. Driftsresultatet faldt dog en smule trods fremgang for datterselskabet OMD.

AF

Der blev både flyttet kunder, lokaler og teknologi hos mediebureaugruppen Omnicom Media Group (OMG) i 2016, skriver Bureaubiz.

Gruppen fik en nettotilgang på 20 kunder, hvoraf en stor del blev hentet til hovedbureauet OMD. Det gav en bruttoavance på 157 mio. kr. - en stigning på 6 pct. i forhold til 2015. Driftresultatet faldt imidlertid 2 pct. til 25 mio. kr., selvom hovedbureauet OMD løftede driftsresultatet med 21 pct. til 9,5 mio. kr. Faldet i moderselskabet skyldes ifølge adm. direktør Peter Gottfredsen investeringer i ny teknologi og software, et nyetablereret kontor i Aarhus og yderligere en flytning i København.

Medarbejdertallet er vokset med 15, og blandt de nye kunder i huset er Skandinavisk Motor Company med mærker som VW og Skoda. Dermed er kursen sat mod et 2017 med vækst ifølge direktøren.

"De nye kunder og kompetenceområder, der kom til  i 2016, forventer vi vil skabe en god vækst i 2017, så vi regner med, at 2017 vil blive endnu bedre end 2016," siger Peter Gottfredsen til Bureaubiz.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her