MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
den korte avis.jpg Ralf Pittelkow og Karen Jespersen etablerede i 2012 Den korte Avis | Foto: Peter Hove Olesen/Polfoto

Den Korte Avis øger overskud trods annoncørboykot

Regnskabet for nyhedsmediet Den Korte Avis viser et resultat før skat på 332.000 kr. - en fremgang, selvom mediet røg ud i kommerciel modvind i slutningen af året.

RITZAU

En stribe annoncører meddelte i slutningen af sidste år, at man ikke længere ville bringe annoncer på nyhedsmediet Den Korte Avis.

Det ser dog ikke umiddelbart ud til at have ramt netavisens økonomi. I hvert fald viser Den Korte Avis' regnskab for 2016 et overskud før skat på knap 332.000 kr.

Det er en væsentlig fremgang i forhold til året forinden, der resulterede i et plus på 44.000 kr.

Fremgangen er sket i kraft af en stigning i nettoomsætning på lige godt en halv million kr. Omkostningerne er også steget en smule, men personaleomkostningerne er stort set uændrede og udgjorde 418.000 kr. sidste år.

I omsætningen indgår mediestøtte, som sidste år udgjorde 147.000 kr.

Slots- og Kulturstyrelsen har imidlertid meddelt parret bag Den Korte Avis, Ralf Pittelkow og Karen Jespersen, at de ikke længere er berettiget til støtte. Det skyldes, at Den Korte Avis ikke lever op til kravet om tre redaktionelle fuldtidsansatte.

Blandt de annoncører, der ikke længere annoncerer på Den Korte Avis, finder man Nordea, Ikea, McDonalds og Elgiganten.

/ritzau/

Den Korte Avis mister mediestøtte - se modtagere her


Dansk Folkeparti indrykker juleannoncer på Den Korte Avis

Danske Medier fraråder annoncør-fravalg af medier

Den Korte Avis-debat kan gøre annoncører mere kritiske

Medieforsker: Annoncørflugt kan ramme Den Korte Avis hårdt

Pittelkow kritiserer boykot af Den Korte Avis

Flere annoncører trækker sig fra Den Korte Avis

Nordea trækker annoncer fra Den Korte Avis  

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her