MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_41302045.jpg Foto: Finn Frandsen/Polfoto/Arkiv

Telemillionær har skudt millioner i digitalt annoncefirma

Serieiværksætteren Morten Strunge går ind i markedet for digitale annoncer med investering i firma, der giver mediehuse mulighed for at tjene penge på at hjælpe annoncører.

AF

Morten Strunge, som bl.a. står mobilselskabet Plenti og e-bogstjenesten Mofibo, har investeret "et større, éncifret million- beløb" i det digitale annoncefirma Nexta.io, som er stiftet af adm. direktør Jesper Urban og kommerciel direktør Martin Jensen, som begge har en fortid hos Adform. Det skriver Børsen.

Nexta.io har udviklet et annonceværktøj, som er målrettet mediehuse. Med værktøjet kan annoncekonsulenter hos mediehusene hjælpe lokale annoncører, der typisk ikke bruger mediebureauer, med at lave en kampagne, så annoncørens reklamepenge bruges så effektivt som muligt. Mediehuset kan så tage en procentdel af annoncekronerne for rådgivningen.

Værktøjet er allerede solgt til et dansk mediehus med ca. 200 sælgere, og pengene fra Morten Strunge skal bl.a. udvikle værktøjet, så det også kan håndtere annoncering i mediehusets egne aviser, fortæller adm. direktør i Netxta.io, Jesper Urban, til Børsen.

Netxta.io forventer at nå break-even priomo 2018.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her